Year in review 2021 pe blog: statistici, top articole, comentarii și planuri

Articolul tradițional cu statistici despre blog și evoluția acestuia în anul anterior, adică 2021 în acest caz. Este un moment când și eu descopăr datele de mai jos. Pe 18 aprilie 2021, acest blog a împlinit 15 ani. Mi-am dat seama cândva prin luna mai de asta, dar a fost un an ocupat. TRAFIC 1,7 milioane de unici, 3,76 milioane de vizite și 6,6 milioane de afișări, zice Analytics. Mai puțin decât anul trecut, dar nu mă miră asta. Scăderea principală a venit după un update de algoritm Google care a […] Articolul Year in review 2021 pe blog: statistici, top articole, comentarii și planuri a apărut pe nwradu blog.

Year in review 2021 pe blog: statistici, top articole, comentarii și planuri

Articolul tradițional cu statistici despre blog și evoluția acestuia în anul anterior, adică 2021 în acest caz. Este un moment când și eu descopăr datele de mai jos. Pe 18 aprilie 2021, acest blog a împlinit 15 ani. Mi-am dat seama cândva prin luna mai de asta, dar a fost un an ocupat.

TRAFIC

1,7 milioane de unici, 3,76 milioane de vizite și 6,6 milioane de afișări, zice Analytics. Mai puțin decât anul trecut, dar nu mă miră asta.

Scăderea principală a venit după un update de algoritm Google care a tras mult în jos lucrurile. Asta e viața. Nu sunt foarte bun la SEO, iar Google trece printr-o etapă în care recomandă site-urile de nișă, nu generaliste. Sau așa am înțeles că ar fi făcut update-ul acela.

Traficul pe ore arată la fel. Românii se trezesc începând cu ora 6:30.

Traficul de pe mobil a crescut de la 71,5% la 74%. Scăderea mare a fost de pe desktops, de la 26,7% la 24,2%. Mai multe telefoane? Mai bune, ecran mai mare, mai ușor de folosit? Mai multă lume mobilă din nou, nu cu laptop în față din wfh? Da.

Mă uimește însă că top 4 mărci de telefoane nu s-au schimbat în acest an. În continuare avem Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi. Huawei s-a menținut pe locul 3, dar cu o scădere de aproape 50%.

Motorola a urcat însă de pe 7 pe 5, OnePlus de pe 8 pe 7, Nokia a scăzut 2 locuri, iar Oppo, acum pe 9, era anul trecut pe locul 19! Și Realme, pe locul 16, este prima oară în top 25.

Cum am spus mereu, este o modalitate bună de a identifica subiecte pentru blog. Oppo intră pe listă. Motorola și Nokia merită mai multă atenție.

Samsung-urile cele mai populare au fost A20e, A51 și S10. Huawei: P30 Lite, P30 Pro, P20 Lite. Xiaomi: Redmi Note 9 Pro, Note 8 Pro, Redmi 9.

Alte statistici:

  • 85% dintre vizite sunt din România, apoi urmează Germania, SUA, UK, Moldova, Polonia, Italia, Spania, Turcia și Franța. Germania și SUA au inversat locurile față de anul trecut, Austria a ieșit din top, Polonia a urcat de pe 10 pe 6 și Turcia este nou-venit.
  • București 39%, apoi Cluj, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța. Marile centre de populație, cum ar fi. Germania: Frankfurt, Munchen, Berlin.  SUA: Chicago, Ashburn, Prineville. Mountain View este pe 7. Ca zone metropolitane, probabil mai interesant, avem Chicago, Washington DC, San Francisco-Oakland-San Jose, Portland, New York.
  • Posibil ca multe să fie de fapt VPN-uri folosite de companii românești, nu români mutați pe acolo.
  • bărbați 51,5%, deși Analytics face doar estimări.
  • ca vârste, arată ca mai jos. A crescut ponderea în 45-54 ani.

Traficul din Facebook a fost destul de constant, s-a păstrat la nivelul său natural. Eu nu dau share decât pe pagina blogului la articole, iar ce vedeți mai jos vine de acolo și din alte share-uri:

Și Google Discover a trimis ceva trafic. Sunt acele articole recomandate prin aplicația de Search sau pe ecranele speciale de Google de pe unele telefoane, în funcție de interesele tale.

ARTICOLE

Am publicat 895 de articole în 2021, din care 257 au fost Știrile zilei despre tehnologie. Oarecum asemănător cu 2019, dar departe de 2020, când au fost în total 1.044 articole pe blog.

Cele mai citite articole scrise în 2021:

  1. Black Friday 2021
  2. Programul Rabla pentru electrocasnice
  3. Liberalizarea pieței de energie
  4. Recomandările mele din catalogul Lidl Deluxe
  5. Restricții de Paște
  6. Parcările din București și aplicațiile de plată
  7. Reacții adverse la cititori
  8. Cum pui certificatul de vaccinare în stocard și cu ce-l scanezi
  9. Produse vedetă la eMAG Black Friday
  10. Catalogul Altex de Black Friday

Covid și Black Friday! Mă bucur să văd Lidl Deluxe așa sus, a fost o campanie care mi-a plăcut foarte mult.

De ce așa citite unele articole? Au fost boostuite de Google Discover despre care ziceam mai sus.

În funcție de categorie și trecând peste cele deja din lista de mai sus, cele mai citite au fost:

Tehnologie:

  1. Pump-ul Ripple a eșuat.
  2. Bolt numărul 1, Uber fără mașini.
  3. 11 concluzii despre mașina de spălat vase.
  4. Digi lansează 10 Gbps.
  5. Revolut lansează operațiunile bancare în România.

Food & lifestyle:

  1. Creșteri de preț după blocarea canalului Suez.
  2. Un suc bun de cătină.
  3. Uber vine greu, pe Bolt e dificil de lăsat bacșiș.
  4. Răspunsul Carrefour la o sesizare de-a mea.
  5. Presto Pizza a copiat perfect o reclamă Little Caesar’s Pizza.

Auto:

  1. Renault Arkana – prezentare.
  2. Am condus câteva zile o mașină electrică prin Germania.
  3. Record de precomenzi la Dacia Spring.
  4. Prețuri Dacia Spring.
  5. Am plătit dublu pe RCA.

Gânduri:

  1. Mi-am programat părinții la vaccinare.
  2. În ce centre se vaccinează de pe listele de așteptare. (cândva acesta a fost subiect important)
  3. Nu-i treabă ușoară să închizi abonamente Digi neutilizate.
  4. Se plătește TVA pentru orice import de la 1 iulie.
  5. Mi-am făcut teste de anticorpi înainte și după booster.

Review-uri:

  1. aer condiționat Gree cu control prin cloud și Google Assistant.
  2. router Xiaomi AX3600.
  3. abonament YOXO de la Orange prin eSIM.
  4. ceas Huawei Watch 3 Pro
  5. aspirator-robot Rowenta X-Plorer seria 95.

Linkurile cele mai populare au fost:

N-am pus la socoteală linkuri spre magazinele online.

Anul trecut ziceam că mă gândesc să renunț la a scrie review-uri. Nu mai este interesul și entuziasmul de la început pentru ele, de acum 10-15 ani când lumea nu avea de unde să afle informații despre un produs. Acum review-urile apar rapid pe YouTube, engleza este la îndemână, produsele sunt în showrooms, returul este ușor de făcut la ce nu-ți place.

N-am abandonat review-urile, dar le-am simplificat mult, după cum poate ați observat. Mai puține detalii (nu are rost să scriu în cuvinte ce se vede în fotografii, de exemplu), mai multă insistență pe ce mi-a plăcut și ce nu.

Articole lungi pe care mi-a plăcut să le scriu:

  1. Cine este Alice? (am vrut să-i zic who the fuck is Alice, dar am zis că parcă nu merge tocmai la fiică-mea)
  2. Matilda esta embarazada.
  3. Viața scurtă, dar plină de aventuri, a lui Iuri Gagarin.
  4. Ce sunt NFT-urile.
  5. Zona de birouri Pipera este ghost town.
  6. Teama că te văd vecinii, nuditate și stres.
  7. 244 de vaccinuri covid sunt în dezvoltare în lume.

BANI

Cele mai citite articole publicitare au fost:

  1. Ce produse recomand din catalogul Lidl Deluxe.
  2. Produse vedetă la eMAG Black Friday.
  3. Cardurile Mastercard oferă servicii medicale gratuite prin Sanopass.
  4. Avantajele oferite de Revolut Plus.
  5. Vodafone Flex.
  6. Diferențele între diversele serii de televizoare LG OLED.
  7. Oferte Haier de Black Friday.
  8. Abonament YOXO pe eSIM.
  9. Microsoft Training Days oferă cursuri gratuite.
  10. ENGIE Thermo Smart este o ofertă bună pentru înlocuit centrala termică veche.

Cam 8% articole publicitare am avut pe blog. În continuare un procent foarte rezonabil, că urmăresc niște influenceri pe Instagram sau YouTube unde procentul se duce spre 80%. Am schimbat recent și metoda de semnalizare a articolelor publicitare.  Nu doar că scrie cu caps PUBLICITATE sub titlu, dar acum titlurile sunt mari și albastre. Zic că-i bine, având în vedere că alții scriu undeva mic la final vreun tag “advertorial” sau #ad.

N-a contat la nimic, desigur. Aceiași oameni care zic des “trebuie să marchezi publicitatea” sunt primii care, deși e marcată, oricum “știu” ei că multe alte articole sunt publicitare, inclusiv unele pentru care nici o companie n-ar da banii, că nu are ce câștiga din ele.

Veniturile au fost foarte bune, mai mari decât în anul anterior. Creșterea, chiar semnificativă aș putea spune, s-a datorat mai multor factori: s-a trecut mai mult spre digital, inclusiv bloguri, în comunicare; s-au reașezat niște bugete după perioada de panică din 2020; am cerut eu mai mulți bani; au fost campanii mai ample, poate cu 2 articole în jur de unul singur.

Per total, un an foarte bun la acest capitol, doamne ajută în continuare.

Vă dați seama acum câți bani se învârt pe YouTube sau Instagram, unde audiența este mai mare, sunt mai multe campanii și fee-uri per campanie mult mai mari?

COMENTARII

Au fost în total 39.519 comentarii pe blog, vreo 9.000 în plus față de anul trecut. Topul comentatorilor arată așa:

Sunt mândru că a intrat și Matilda în el, după ani de zile când cel mult citea titlurile articolelor din când în când. Andrei G aproape că și-a triplat numărul de comentarii față de anul trecut, pe când Gaelex a crescut doar cu 100. Marean l-a detronat pe Giani Mucea.

O să le trimit celor 3 câte un card cadou eMAG pe adresa cu care comentează ca să-și ia niște beri prin curierat sau un whisky bun. Pare minimul ce-l pot face pentru atât efort și timp investit aici.

Le reamintesc celor care nu au un avatar, dar comentează des, că pot merge pe gravatar.com și pot asocia o imagine cu emailul de pe care comentează.

Am început 2022 moderând mult mai rapid comentariile blocate de filtre. Am o fereastră cu actualizare automată la fiecare 10 minute și ar trebui să-mi sară în ochi comentariile blocate. Uneori lipsesc însă câte 3-4 ore de la un PC și atunci se mai adună, dar se rezolvă.

Ca recapitulare, unele cuvinte trezesc automat filtrele și trebuie să aprob eu comentariile. WordPress este prea all-inclusive, de exemplu blochează și populație sau manipulare din motive evidente. Mă gândesc să schimb asta. Comentariile cu mai mult de trei linkuri sunt și ele automat blocate. Nu în ultimul rând, primul comentariu al unui “vorbitor” nou este automat ținut în moderare până îl aprob eu, iar până nu fac asta nu vor fi publicate nici următoarele comentarii.

YOUTUBE

Canalul nwradu a încheiat anul cu 8.992 de subscriberi. Puteți da un subscribe aici, dacă vreți. Am adăugat vreo 1.700 de subs în 2020, o creștere foarte lentă, dar nu mă miră.

Susține-mă cu un Subscribe:

Am făcut 85 de clipuri în anul anterior, o medie bună având în vedere că n-am ieșit din casă prea mult, deci am fost ceva mai limitat la subiecte. Peste 650.000 de view și 25.000 de ore urmărite, zic statisticile YouTube.

INSTAGRAM

Failure în continuare. Am pus puține fotografii, deși am făcut destule bune pentru platformă.

PLANURI DE VIITOR

  • Moderarea rapidă a comentariilor.
  • Mai multe articole specifice unui blog personal. Gânduri, griji, experiențe, ce fac eu—nu știri.
  • Mă gândesc să fac un grup de Facebook pentru blog. Cred că o parte dintre cei ce comentează aici ar vrea să se cunoască mai bine între ei. Ar fi ceva fără legătură cu blogul, fără linkuri la articole, ci un loc pentru oameni care au în comun faptul că citesc acest blog. Facebook este o rețea nocivă, dar poate deveni mai bună prin interacțiuni plăcute între oameni reali.
  • Mai mult video, am inclusiv o idee de canal nou. Acestea n-au mare treabă cu blogul, se adresează de fapt altui public.
  • Vreau să scriu mai mult despre aventurile mele pe bursă. Dedic destul de mult timp acestei acțiuni, ar fi păcat să nu scriu mai des despre ea, pentru alți pasionați de așa ceva și am văzut că sunt mulți pe aici.

Pandemia asta îmi dă peste cap multe inițiative. Am început să aud și de tot mai mulți oameni care aveau boosterul și acum au făcut covid, ceea ce mă sperie suplimentar pentru că nu vreau să-i duc boala lui Alice. Mie mi-ar plăcea să conduc și să filmez mai multe mașini electrice, de exemplu, că e clar că-mi place subiectul, dar nu-mi vine să fac asta în aceste vremuri. Aș vrea să fac un tur al barurilor de cocktails și să continui unul al localurilor de sushi, că nouă ne plac astfel de lucruri și oricum am merge prin ele. Not yet!

Articolul Year in review 2021 pe blog: statistici, top articole, comentarii și planuri a apărut pe nwradu blog.

Original article: Year in review 2021 pe blog: statistici, top articole, comentarii și planuri.